Realizacja zadań w roku 2014/2015
Moduł | Działanie | Termin |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Konkurs kulinarny "Stworek do schrupania" | VI |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Konkurs kulinarny "Nie wszystkie słodkości prowadzą o otyłości" | VI |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Pikink Rodzinny promujące zdrowie | VI |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Konkurs kulinarny "Najlepsze na śniadanie jest mleczne danie". | V |
RUCH TO ZDROWIE | Konkurs fotograficzny "Jak atywnie spędzam czas", | V |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | KONKURS ,, TAJEMNICE CIAŁA I ZDROWIA CZŁOWIEKA” | V |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | KONKURS KULINARNY „Najlepsze na śniadanie jest mleczne danie” | IV/V |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Współpraca z Centrum Medycznym "Hipokrates". Zajęcia rehabilitacyjne dla uczniów klas I w ramach programu profilaktyki wad postawy „Trzymaj się prosto | IV-VI |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Udział w kampanii "Mam kota na punkcie mleka" | VI-VI |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Warszaty kulinarne z Panią Dominiką Wójciak zwycieżczynią programu Master Chef -promowanie zdrowego odżywiania | III |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Zakup i montaż przed szkołą stojaków na rowery, w ramach programu „Rowerem do szkoły”. | III |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Spotkanie z rodzicami i uczennicami klas piątych i szóstych w ramach programu związanego z zapobieganiem rakowi szyjki macicy. | III |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Spotkanie z uczennicami klas szóstych w ramach programu „Między nami kobietkami” | II |
RUCH TO ZDROWIE | Kulig rodzinny (kl. II a IVa). Wspólne zabawy na śniegu. Propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu. | II |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Zajęcia ogólnorozwojowe w ramach cyklu zajęć - Klub Twórczych Rączek- Bezpieczeństtwo ruchu drogowego (klasy I) | II |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Rozpoczęcie ogólnoszkolnej akcji "Śniadanie daje moc"- wyznaczenie przerwy śniadaniowej (umożliwienie dzieciom spożywania drugiego śniadania w klasach) | od II |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | ABC zdrowego stylu życia – plan dnia ucznia; prawidłowe odżywianie, jak dbać o narządy zmysłów, układ ruchu, układ oddechowy i krwionośny; prawidłowa postawa w szkole i poza nią. | I |
RUCH TO ZDROWIE | Szkolny konkurs plastyczny „Sporty zimowe podczas ferii to zdrowie –każdy uczeń Ci to powie” | I/ II |
RUCH TO ZDROWIE | kl. IV a,b: Budowa układu ruchu –jak dbać o kondycję fizyczną. Rola aktywności fizycznej; spalanie kalorii; obliczania tętna w spoczynku i po aktywności fizycznej. | I |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | kl. IV ab: Podstawy racjonalnego odżywiania, jak powinien wyglądać prawidłowy posiłek? ; śniadanie ucznia; piramida żywieniowa; obliczanie BMI | XII/ I |
RUCH TO ZDROWIE | Mikołajkowy turniej sportowy, zawody z trenerami GKS TYCHY oraz spotkanie z tyskimi piłkarzami | XII |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Zajęcia warsztatowe nt. czytania etykiet "Zbieramy informacje na temat tego, co jemy" kl. 2a | XI |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Udział uczniów klasy 1 b w warsztatach "Smaki świata" w Muzeum Mieskim w Tychach | XI |
RUCH TO ZDROWIE | Akcja plakatowa "Zabawy podwórkowe" mająca na celu zachęcenie rówieśników do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu - kl. 2a | XI |
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ | Nauka udzielania pierwszej pomocy – zajęcia świetlicowe prowadzone przez p. P. Ciukaja. | XI |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Happening zorganizowany przez uczniów klasy 2a zachęcający dzieci z innych klas do spożywania zdrowych przekąsek. | XI |
RUCH TO ZDROWIE | MAGICZNE NUTKI- zajęcia taneczne klasa I b | XI |
UCZYMY RATOWAĆ | Świetlicowy konkurs wiedzy dla klas II-III – „Bezpieczni w drodze do szkoły” | X |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | URODZINY BEZ SŁODYCZY- INAURURACJA AKCJI | X |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | ZDROWA ZABAWA W ZJONIZOWANYM POWIETRZU- wizyta uczniów klsay 2 b w grocie solnej. | X |
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ |
EUROPEJSKI DZIEŃ PRZYWRACANIA CZYNNOSCI SERCA - Udział uczniów klas IV, V i VI w akcji pobijania rekordu w jednoczesnej resuscytacji krążeniowo- naczyniowej (138 osób). |
X |
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ | RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ - udział uczniów klas II i III w zajęciach z ratownictwa w ramach programu WOŚP "Ratujemy i Uczymy Ratować" | cały rok |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Zasady zdrowego odżywiania – zajęcia świetlicowe z wykorzystaniem filmu dydaktycznego – „Witaminki” – uświadamianie znaczenia nie lubianych przez dzieci pokarmów. | X |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Świetlicowa impreza integracyjna dla dzieci zerówkowych i klas I-III – „Jesienny czas na zdrowie” | X |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Jak zachować się w kontaktach z nieznajomym psem? – zajęcia świetlicowe | X |
RUCH TO ZDROWIE | NA PODWÓRKU NIE MUSI BYĆ NUDNO- sporządzenie rankingu zabaw podwórkowych, wspólne zabawy na świeżym powietrzu - kl. II a | X |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Świetlicowe zabawy integrujące – adaptacja dzieci do nowych warunków. | IX, X |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Zajęcia świetlicowe – higiena otoczenia | X |
RUCH TO ZDROWIE | Mini turniej świetlicowy – rzut do celu. | X |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO |
KOLOROWY LAS- przygotowanie posiłku składającego się z warzyw SURÓWKA ZAMIAST NIEZDROWEJ PRZEKĄSKI- przygotowanie surówki z jabłek i marchewek z orzechami dla koleżanek i kolegów (zajęcia kulinarne kl. 2 a i 2 b) |
X |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Zajęcia świetlicowe – „Hałas nasz wróg”. | X |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Rysunkowe opowieści pełne mleka – zajęcia świetlicowe – wykonanie prac plastycznych inspirowanych tekstami konkursowymi z ogólnopolskiej akcji „Mam kota na punkcie mleka”. | X |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Świetlicowa impreza integracyjna „Wybory Super – chłopaka”. | IX |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH | Spójrz inaczej – „Jesteśmy grupą”. | X |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Gazetka tematyczna na korytarzu – „Wiem, co jem”. | IX |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | Zajęcia świetlicowe – prace plastyczne – „Owoce i warzywa źródłem witamin” oraz „Jabłuszka dla Ciebie”. | IX |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ |
Akcja świetlicowa „Sprzątanie świata”. |
IX |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Spójrz inaczej – Poznajemy się – zajęcia świetlicowe. | IX |
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ | Cykl zajęć świetlicowych- Moja droga do szkoły – zasady poruszania się po drogach, znaczenie świateł odblaskowych, znaki drogowe, nauka piosenki „Kolorowe światła”, wierszyka, układanie rymowanek, prace plastyczne. | IX |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Zachęcanie dzieci do spożywania obiadów szkolnych. | cały rok |
RUCH TO ZDROWIE | Zabawy ruchowe z przyborami – zajęcia świetlicowe. Bezpieczeństwo podczas zabaw | cały rok |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Czuwanie nad poziomem hałasu w świetlicy – stosowanie umówionych haseł wyciszających | cały rok |
RUCH TO ZDROWIE | Świetlicowa gimnastyka przy muzyce. | cały rok |
RUCH TO ZDROWIE | Świetlicowe zabawy przy muzyce. | cały rok |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Higiena odrabiania zadań – dbanie o właściwą postawę przy stoliku. | cały rok |
LEPIEJ ZAPOBIEGAĆ NIŻ CHOROWAĆ | Higiena spożywania posiłku-wdrażanie do prawidłowych nawyków. | cały rok |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Jak zachowywać się przy stole – zajęcia świetlicowe. | IX |
DBAMY O ROZWÓJ I ZDROWIE PRZYSZŁYCH POKOLEŃ | Czarodziejskie słowa – stosowanie form grzecznościowych – quiz rysunkowy dla dzieci – zajęcia świetlicowe. | IX |
RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ |
Spotkanie z policjantem dla klas I. |
IX |
SMACZNIE, ZDROWO, KOLOROWO | WOLĘ WODĘ - zapewnienie powszechnego dostępu do wody źródlanej (w każdej sali lekcyjnej zainstalowano dystrybutor wody) | cały rok |